Budzisz się godzinę przed pracą i spieszysz się, aby się przygotować. Prysznic z prędkością światła, łapiesz baton energetyczny i kawę, zanim wybiegniesz za drzwi. Mimo to praca pozostawia uczucie dyskomfortu i przytłoczenia. Na długo przed końcem tygodnia jesteś wypalona i wiesz, że nie osiągniesz celów na ten tydzień. Jak temu zaradzić?

Organizacja czyli poranna rutyna, którą stosuję, zdecydowanie ułatwiła mi poranne funkcjonowanie. Wystarczy odrobina dyscypliny którą możesz wdrożyć, aby stworzyć bardziej idealne dni. Nauka nawyków i tworzenie rutyny działa cuda.

Czym jest rutyna?

Codzienne mycie zębów i przygotowywanie się do pracy to rutyna. Budzenie się o 6:00 rano i codzienne ćwiczenia to rutyna. Kupowanie bajgla i czytanie wiadomości przed wyruszeniem do pracy każdego ranka to rutyna. Nawet jedzenie frytek podczas oglądania Netflixa to rutyna. To są wszystkie działania, które się powtarzają rytm w Twoim codziennym życiu. To nie czyni z nich wszystkich dobrych rutyn – są to po prostu rutyny z racji regularnego wykonywania. Pomocne czy nie, każda rutyna jest potężna.

Robienie kawy to tylko jedna rutyna, ale jej codzienne picie pomaga Ci w dalszej części dnia. Wyobraź sobie, że inne, bardziej zaawansowane zadania, które mogą pomóc Ci w osiągnięciu wielkich rzeczy, były równie łatwe jak parzenie kawy? To jest siła rutyny. Małe powtarzające się działania mogą mieć zdecydowany efekt. Wdrażając procedury rano czy wieczorem, możesz przygotować się na maksymalną wydajność każdego dnia.

Pozytywne nastawienie to klucz do sukcesu

Wierzę, że to, jak zaczniesz swój poranek, przygotuje Cię na resztę dnia. Budzenie się z pozytywnym nastawieniem jest niezbędne, aby być produktywnym i kochać to, co robisz! Łatwo jest wpaść w pułapkę negatywnego nastawienia do chodzenia na siłownię lub do pracy, zamiast być wdzięcznym za możliwość zrobienia tego. Czas to zmienić. Znalezienie czegoś po przebudzeniu, co sprawia, że jesteś szczęśliwy, bez względu na to, czy jest to duże, czy małe. Jest to świetny sposób na uzyskanie pozytywnej perspektywy na cały dzień.

Uwielbiam kawę i dobre śniadanie, więc budzenie się i picie kawy gwarantuje, że jestem gotowa na resztę dnia. A może chcesz medytować, rozciągać się lub słuchać muzyki? Kluczem do wszystkich rutynowych czynności jest to, że dostosujesz je do swoich potrzeb i zaczniesz dzień w pozytywny sposób od czynności, którą lubisz.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Jestem praktycznie stacjonarna cały dzień. Pracuję przy komputerze przez wiele godzin. Krótka gimnastyka poranna stała się dla mnie rutyną. Ćwiczenia to nie tylko sposób na poruszanie się, ale robienie tego wcześnie rano, pomaga mi zachować czujność i aktywność przez resztę dnia. Nie chodzi o to aby się zaharować i później na zadyszce dojść do pracy ale krótkie pobudzenie organizmu o poranku działa cuda.

Zaplanuj listę rzeczy

Ważne jest, aby mieć cele na dany dzień lub jakiś kierunek. Zazwyczaj tworzę listę rzeczy do zrobienia na ten dzień i priorytetem są 3 zadania z tej listy. Jeśli coś z mojej listy nie zostanie zrobione, przenoszę to na następny dzień. Ponieważ pracuję na pełny etat, dodatkowo zajmuję się blogiem i portalami społecznościowymi, lista rzeczy do zrobienia sprawdza się idealnie.

Żeby było jasne:), nie sądzę, aby istniał jeden poranny program, który byłby najlepszy dla wszystkich. Wszyscy mamy różne ograniczenia, preferencje i harmonogramy snu. Jednak osobiście skorzystałam bardzo z rutyny, dlatego w tym poście opisałam moją rutynę, która mi się sprawdza i pozwala cieszyć się całym dniem. Warto sporządzić sobie własną i przetestować, może Tobie też się sprawdzi. Powodzenia:).

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj