Permanentny stres jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym i odciska ogromne piętno na naszym życiu. Dla mózgu i ciała ważne jest jednak to, jak reagujemy na stres. I czy potrafimy sobie z nim radzić. Ludzie ignorujący stres w swoim życiu, mogą doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. A zatem jak uwolnić się od stresu?

Bądź aktywny

Ćwiczenia uwalniają endorfiny i są dobre dla naszego zdrowia. Dzięki ćwiczeniom zmniejszamy również poziom naszego stresu. Pomagają uzyskać zdrowie na wszystkich poziomach w miarę oczywiście możliwości. Aktywność fizyczna pomaga również lepiej zasnąć, sprzyjając także regeneracji komórek. Możesz zacząć biegać, jeździć na rowerze, zapisać się na siłownię lub po prostu spacerować w lekkim tempie. Ważne aby znaleźć swój „złoty środek” czyli aktywność, która właśnie Tobie będzie sprawiała przyjemność. Każdy z nas ma jakieś hobby lub zainteresowania. Dlaczego więc nie może to być zainteresowanie związane z aktywnością fizyczną?

Oddychaj

Czy wiesz, że w walce ze stresem pomoże Ci także głęboki i pełny oddech. Kiedy jesteśmy zestresowani, mamy skłonność do płytkiego oddechu. Ważne aby wziąć głęboki oddech i skoncentrować się na nim. Oddychanie przeponowe polega na głębokim oddychaniu, podczas którego unosić się powinna górna część brzucha, a nie klatka piersiowa.

Idealna ilość snu dla Ciebie

W walce ze stresem sen jest bardzo ważny. Nie wiele godzin lub kilka, tylko tyle ile potrzebuje Twoje ciało. Podczas snu nie tylko regenerujesz się fizycznie, ale głęboki i spokojny sen pomaga również zwalczać znienawidzony stres.

Nie rób wszystkiego w jeden dzień

Nadmiar obowiązków jest bardzo często przyczyną długotrwałego stresu. Natłok codziennych spraw mniej i bardziej ważnych może być przytłaczający. Wówczas przydatna okazuje się znajomość teorii obciążenia poznawczego, która mówi o tym, że magazynowanie licznych spraw w umyśle wzbudza niepokój i napięcie. A czy te wszystkie sprawy muszą być zrealizowane w jedne dzień? Otóż, wystarczy, że usiądziesz na chwilę i bliżej się im przyjrzysz to zorientujesz się, że wystarczy rozpisać je w kalendarzu a taka prosta organizacja może mieć pozytywne skutki w walce ze stresem.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj